Tuesday, May 18, 2010

Hoşçakal Usenet, Merhaba Torrent

Sanki ilk defa torrent kullanıyormuşum gibi bir hava vermiş olabilirim, alakası yok. Ama newzbin'in çakması, nzbmatrix'ten de istediğim verimi alamamam dolayısıyla ayda 10 dolar astraweb'e vermekten vazgeçtim.


newzbin+sabnzbd'yi değerli arkadaşlarım Mert ve Tolga'nın evinde ilk gördüğümde baya hoşuma gitmişti, problemsiz remote connectionlar, harika bir index servisi ve şahane isimlendirme (ki burada alkışlar strict naming policy'ye dikkat eden newzbin'e gidiyor) falan acayip işime yaradı, rss'ten dizileri ekledim, diziler kendi kendine indi, XBMC'nin takip ettiği klasöre yerleşti, XBMC bunları gördü, her gün televizyonumu açtığımda karşımda o gün inen dizilerim, filmlerim duruyordu.

Sonra newzbin ingilterede görülen dağıtım hakları davasını kaybetti, nzbmatrix'e geçtik, newzbin'deki düzenden eser yoktu, rss'i sorunluydu, velhasıl aynı kolaylıkta olmadı. Birşeyleri indirdikten sonra kopyalamak, isimlendirmek, yapıştırmak falan beni bozuyordu. Ben normalde ücret ödemeden de bulunabilecek ve indirilebilecek şeyler için ayda 11-12 dolar parayı vermeye, herşeyi kendi kendine hallettiği için bu kombo, razı olmuştum.

Neyse, ağustosta askerim, daha da fazla para vermeye devam etmeye gerek yok dedim ve torrent'e döndüm. HTPC+Server'ım 7/24 açık olduğundan ve kendisini direk bir monitörle, klavyeyle mouse'la kullanmadığımdan, yine sabnzbd gibi bir web arayüzü olan torrent istemcisi aradım (linux üzerinde çalışan tabi, yoksa windows üzerinde utorrent candır) ve transmission ile deluge adaylarım arasına girdi. Transmission web arayüzünde bir bağlanma bir bağlanmama gibi problemler çıkardı. Bir de transmission'a plugin eklenemiyordu. Diğer yandan deluge sahip olduğu extractor, flexrss, webui gibi pluginler ile daha çekici geliyordu, onun da yapılandırması tam bir başağrısı oldu ama en sonunda oldu.

Dizilerin son bölümlerinin torrentlerini otomatik indirmek için Torrent Episode Downloader'a (TED) güvendim, daha evvelden de kullanmıştım, o zaman sorunlar yaşamıştım ama şu an oldukça sorunsuz.

TED'in torrentleri indirdiği klasörü deluge'de watched folder yaptım, oraya inen torrentleri deluge direk indirmeye başlıyor.

1.0 ratio olana kadar seed etmeye devam ediyor, sonra da torrent'i ve datayı siliyor.

İnen dosyaları ise complete folder'a rarlıysa extract ederek, rarsız ise direk taşıyor.

Şu an, ücretsiz bir çözüme göre gayet faideli, işimi görüyor, tavsiye ediyorum.

newzbin+sabnzbd, sizle çok güzel günlerim oldu, en başağrısız download deneyimlerimi sizinle yaşadım. Ama newzbin'in aramızdan zamansız ayrılışı, yanından Ferrari ayrılmış Sivok gibi, sabnzbd'nin de performansını düşürdü. Yıldızlara para verme dönemi malesef benim için bitti, artık altyapıdan gelen gençlere yöneliyorum.


Sizi hiç unutmayacağım.
Deniz.

No comments: