Tuesday, November 22, 2011

Away We Go


Ceren benden önce izledi bu filmi (çoğu kez olduğu gibi). Sam Mendes, hareket halindeki bir çift (Revolutionary Road'un aksine), daha umutlu bir film intibası falan hepsi bir araya gelince dedim izliyeyim. Pazar günü, yalnızım, film izleyesim geldi, tam sırası.



Beğenemedim maalesef (Sonra öğrendim ki Ceren de beğenmemiş, bu huyunu da seviyorum, ben olsam mesela "beğenmedim bence izleme" derim, beğenmediği film hakkında ne diyeceğimi merak edip izle diyor kız). Tam sorunu da anlayamadım. Daha doğrusu tespit ettiğim bir çok ihtimal var ya, hangisinin beni gerdiğini anlayamadım.

1-Maya Rudolph, çok soğuk ve suratında devamlı bir bitse de gitsek ifadesiyle oynamış. Bir de Maya Rudolph'u ben ilk kez izledim.
2-John Krasinski, oyununda sıkıntı yok bence ama çizilen karakter biraz garip.
3-Maya Rudolph-John Krasinski çifti, bir yerde Verona diyor ya "kimse birbirini bizim gibi sevmiyor ne yapacağız biz?" diye, o sevgiyi, aşkı bir sahnede bile göremedim. Bu iki oyuncunun kimyası uyuşmamış sanki.
4-Neden gitme gereği duyduklarını daha doğrusu neyi aradıklarını bilmiyorlar ve onlar bilmediği gibi biz de bilemiyoruz. Ve film bittiğinde bulduklarını söyledikleri şeyi de anlayamıyoruz. Burdan genele varırsak, film çok kapalı, derdini anlatamıyor gibi. Kişisel bir film, ama sanki yazanın ya da yönetenin dahi anlamayacağı, sadece o iki karakterin arasında gelişen hissiyatı o iki karakterin anlayabileceği bir hikaye gibi daha çok. Bir yerden başlamadığı gibi bir yerde de bitmiyor.
5-Yan karakterlerin istisnasız hepsi karikatürize. Hele şu eski patronunun olduğu sahneleri ileri alasım geldi mütemadiyen.

Sam Mendes her haliyle (iyimserlik, renk, zaman, karakterler, mekan ve statik olma durumu) Revolutionary Road'un bir negatifini almış, bunda filmin verdiği zevk ve ulaştığı-ulaşabileceği kitle de ister istemez katılmış gibi. Hakkında okuduğum olumlu yorumların etkisiyle beklentilerimi yükselterek mi izledim ve beğenmedim diye bir iki gün de bekledim fikirlerim otursun diye, baktım gittikçe daha da acımasızlaşıyorum, iyice ukalalaşmadan bir yere yazayım bırakayım istedim.

4/10

No comments: